zaterdag 22 januari 2011

bellen

Mopper de mopper de mopper.....pap telefoneert net met zijn vriendin als ik binnenloop, en hij moppert.... Hij moppert tegen haar over 't feit dat haar naam beneden wèl op een keuzeknop van de telefoon staat en boven niet. Ach, antwoordt zij, als ik boven ook vermeld zou staan zou je me hoogst waarschijnlijk 's nachts  regelmatig uit mijn slaap bellen..... ;)

Gisteren gebeld met iemand van 't gemeentelijke zorgloket i.v.m. uitbreiding van hulp in paps huishouding (WMO). Erg scheutig met uren zijn ze door de bezuinigingen helaas niet moet ik zeggen. Pap krijgt in 't vervolg 2 uren per week (kook)hulp erbij, in totaal worden 't nu zo'n 5,5 uur. Da's dus drie keer per week een uur en 3 kwartier. Ach, 't is beter dan niets.... Tel daarbij op dat er ook nog 'n particuliere mantelzorger komt (4 uur), poetshulp (6 uur), de thuiszorg (40 minuten per dag, 7 dagen per week), en de zorg door zijn  kinderen. Maar:  een dag heeft 24 uur en is nog lang niet helemaal gevuld...... Komende tijd moet ik nog bellen met de thuiszorg om de uitbreiding 'begeleiding individueel' aan te vragen. Hopelijk is 't dan (voorlopig) allemaal redelijk goed geregeld.....