woensdag 12 januari 2011

indicatie voor opname

Gistermorgen dus het gesprek met iemand van 't CIZ. Jeetje, wat had ik vantevoren een buikpijn, en wat heb ik slecht geslapen.... En ik niet alleen: beide broers hebben hier ook last van. Ik leg pap uit waarom alle drie zijn kinderen zo vroeg op de morgen aanwezig zijn, want natuurlijk ruikt hij dat er stront aan de knikker is.... Ik doe dit heel rustig en volgens mij ook vrij duidelijk. Hij vindt 't maar niks: "jullie willen me laten opsluiten in een kotje....." Vreselijk, daar krijg je dus nog meer buikpijn van.... Maar we hebben A gezegd, en nu is 't tijd voor B. De dame van 't CIZ is een zeer vriendelijke vrouw, met grote mensenkennis en ervaring die heel duidelijk uitlegt wat ze komt doen. Ze betrekt pap bij al haar vragen, en wij mogen aanvullingen geven. En als pap op iets "ja" zegt hoeven wij maar voorzichtig "nee" te knikken en ze snapt precies hoe de vork in de steel zit. Om een lang verhaal kort te maken: pap heeft zelf ingestemd met aanvraag voor opname .... We hebben zelf een voorkeur mogen aangeven, het liefste zou ik nog altijd willen dat hij plek krijgt in de Elsresidentie. CIZ neemt contact op met deze thuiszorg organisatie. Ook wordt nog contact opgenomen met de behandelend geriater. In de tussentijd kan ik 'begeleiding individueel' aanvragen bij de thuiszorg, en verder moeten we proberen om pap langzaam te laten wennen aan dagverpleging. 'n Pak van mijn hart, maar ook een verdrietige ochtend....