zaterdag 29 januari 2011

vrijdag

Vanmorgen eerst langs bij pap voordat ik voor mezelf boodschappen ga doen. Even kijken of hij ook nog wat nodig heeft uit de supermarkt. Boodschappenlijstje gemaakt, maar er zit niets dringends bij. Pap heeft de laatste weken zelf geen boodschappen meer gedaan, ondanks zijn gemopper laatst. Hij vindt 't hartstikke normaal dat ik dat voor hem doe, en dat zijn koelkast altijd goed gevuld is met dingen die voedzaam en lekker zijn ... Ik ga de garage in, zie daar weer veel te veel wat me niet bevalt en begin op te ruimen. Pap doet gezellig met me mee. We schuiven wat dingetjes van links naar rechts, vegen een hoop rommel bij elkaar en leggen de zakken met  plastic afval in een hoek. Pap gaat nog door met buiten wat blad bij elkaar te vegen, maar daar is 't mij veel te koud voor. Ik ga weer fijn naar binnen en praat nog even met paps huishoudelijke hulp voordat zij naar huis gaat. Ik vertel haar dat pap een indicatie heeft gekregen voor opname (kleinschalig wonen), en dat ik nog moet bellen voor verdere hulp en 'begeleiding individueel'. We spreken af dat zij gewoon 2 keer per week blijft komen zolang pap nog thuis woont. Ik bel vervolgens met de thuiszorg maar degene die ik moet spreken is nu even niet bereikbaar. Tweede telefoontje is om een afspraak te maken voor een rondleiding door de woonzorginstelling waar pap nu op de wachtlijst staat. Degene die hierover gaat is maandag pas weer bereikbaar. Kortom:  weekend ...
's Avonds nog maar even langs pap om de boodschappen te brengen, kan ik gelijk even kijken hoe 't is. Pap heeft de was weg gestreken, en de vaatwasser staat aan........ Vreemd, die heb ik 's ochtends toch ook al aangezet? Ik maak de vaatwasser open, ding is halfvol (of halfleeg), en ik zie een hoop schuim. Ik vraag pap wat hij erin heeft gedaan. "Gewoon, dat uit die fles", gewoon afwasmiddel dus.  Nou ja, zolang 't schuim niet de keuken in komt zal 't wel niet veel kwaad kunnen....